Friday 26 April 2013

bagaimana PAS mencantas Anwar?





Dalam post kami bertajuk ‘apa strategi PAS?’ sebelum ini, kami telah mendedahkan motif sebenar PAS bekerjasama dengan ‘sampah-sarap’ dan musuh Islam dalam pakatan pembangkang. Kami juga telah mendedahkan strategi bagaimana mereka dapat merebut jawatan Perdana Menteri dan kementerian-kementerian penting dalam kerajaan sekiranya BN berjaya ditumbangkan pada PRU13.


Apa yang berlaku akhir-akhir ini telah menjadikan perkara ini terang lagi bersuluh. PAS sedang dalam proses mencantas Anwar Ibrahim! 



Situasi di Permatang Pauh



PAS telah pun mengetahui bahawa BN telah menyusun akar umbi di kawasan Permatang Pauh. Ini dibuat agar BN dapat memberikan tentangan kuat kepada Anwar di sana. Dengan cara ini, Anwar terpaksa memberikan tumpuan yang lebih di kawasannya sendiri berbanding menyerang tempat-tempat lain di seluruh negara. 


Berdasarkan maklumat yang diterima, Anwar telah merekrut seramai 3000 orang pengundi baru di Permatang Pauh dalam tempoh beberapa tahun kebelakangan ini. Namun jumlah itu sebenarnya tidak cukup besar kerana BN telah merekrut 11,000 orang pengundi baru di sana. Ini tidak termasuk pengundi-pengundi sedia ada yang telah 'swing' kepada BN setelah diabaikan oleh Anwar sepanjang hampir 5 tahun menjadi wakil rakyat. Beliau sebaliknya hanya sibuk berkempen di tempat-tempat lain berbanding menjaga kebajikan pengundi-pengundi beliau. Dengan kata lain, Permatang Pauh bukan lagi kawasan selamat bagi Anwar.


Itulah sebab pada mulanya Anwar bercadang untuk bertanding di Perak. Namun, di Perak juga tiada kawasan yang selamat bagi Anwar melainkan di kawasan-kawasan majoriti kaum Cina. 


Jika beliau bertanding di kawasan-kawasan tidak selamat, tugasnya menjadi makin sukar kerana beliau terpaksa berkenalan dengan para pengundi di tempat baru. Jentera BN pastinya akan membuat serangan habis-habisan. Ini akan mengekang beliau daripada berkempen di tempat-tempat lain. 

Beliau juga tidak boleh bertanding di kawasan-kawasan majoriti kaum Cina. Ini akan menyebabkan persepsi terhadap beliau sebagai pengkhianat Melayu akan menjadi semakin nyata. 

Akhirnya Anwar terpaksa membuat pusingan U. Dengan menggunakan bakat semula jadi beliau dalam membuat ‘spin’, beliau telah menggunakan alasan kononnya pengundi-pengundi Permatang Pauh memujuk beliau agar tetap bertanding di sana. Ini sebenarnya hanyalah ‘smoke screen’ bagi menutup pengundurannya dari Perak.


Peluang untuk PAS…



Dr. Mazlan yang dicalonkan oleh BN untuk bertarung dengan Anwar merupakan bekas orang kuat PAS di Pulau Pinang. Beliau mempunyai jaringan kenalan yang luas di kalangan para ahli PAS. Pencalonan beliau ini diharapkan akan dapat menarik sokongan sebahagian penyokong PAS di Permatang Pauh. 


Namun bagi PAS, ini bukanlah masalah. Ini adalah peluang! Jika akar umbi BN yang sudah sedia kuat bergabung dengan akar umbi PAS yang juga mempunyai kekuatan tersendiri, sudah pastilah Anwar boleh ditumbangkan.


Secara senyap-senyap, PAS telah mengatur langkah untuk mencantas Anwar di Permatang Pauh. Mereka sengaja membiarkan para pengikut mereka menyokong Dr. Mazlan. Malah di sebahagian tempat, jentera PAS secara terang-terangan menyatakan sokongan kepada Dr. Mazlan. 




Motif…



Jika BN berjaya ditumbangkan dalam PRU13 tetapi Anwar tewas di Permatang Pauh, siapakah yang akan menjadi Perdana Menteri Pakatan Rakyat? 


Lim Kit Siang? Karpal Singh? Lim Guan Eng? 


Walaupun DAP dijangka memenangi paling banyak kerusi di kalangan parti-parti dalam Pakatan Rakyat, mereka tidak bercadang untuk meletakkan pemimpin mereka sebagai Perdana Menteri Malaysia. DAP adalah parti yang licik. Mereka tahu sentimen majoriti orang Melayu di Malaysia. Mereka sanggup mengorbankan keuntungan jangka masa pendek untuk mendapatkan keuntungan jangka masa panjang. Mereka tetap akan memilih seorang Perdana Menteri dari kalangan orang Melayu. Strategi DAP ini insya Allah, akan kami jelaskan dalam post akan datang.


Jadi siapakah pemimpin Melayu itu?


Apabila Anwar sudah tersungkur, secara langsung, mereka hanya mempunyai satu pilihan… Tidak lain tidak bukan, Hj. Hadi Awang! Seperti disebutkan dalam post sebelum ini, sekiranya Pakatan Rakyat menolak Presiden PAS itu daripada menjadi Perdana Menteri, ‘pihak lain’ akan menawarkan jawatan itu kepada beliau!


Kesimpulannya, peluang PAS untuk menaikkan pemimpin mereka sebagai Perdana Menteri akan bertambah cerah sekiranya Anwar tersungkur di Permatang Pauh. Oleh itu, Anwar mesti dicantas!



No comments:

Post a Comment