Thursday 2 May 2013

MESTI BACA!!! apa muslihat DAP?




Pada hari ini, ramai orang mempertikaikan bagaimana DAP yang hanya bertanding di 51 kerusi dapat menawan Malaysia sedangkan bagi mendapat majoriti kerusi di Parlimen, sesebuah parti memerlukan sekurang-kurangnya 112 kerusi. Malah, poster berikut dibuat dan diedarkan sekitar alam siber..




Jika dilihat hanya pada permukaan, kenyataan ini kelihatan sangat logik. Ia mendapat ‘likes’ dan ‘shares’ daripada ramai orang awam. Tidak sekadar itu, ia turut menjadi hujah bagi sebahagian ‘cerdik pandai’ yang baru sehari dua mengenal politik.

Itulah sebabnya, urusan umat ini tidak seharusnya diserahkan kepada orang di jalanan. Ia juga tidak harus diserahkan kepada sebahagian ‘cerdik pandai’ yang ‘idealis’ yang hanya hebat berkata-kata, berbahasa dengan bahasa mempesonakan orang awam dan memperlekeh orang dengan sewenang-wenangnya. Hakikatnya, sebahagian mereka ini tidak pernah pun menjejakkan kaki dalam dunia politik, apatah lagi dapat menghidu tipu muslihat para politikus.


Realiti pakatan


Dalam Barisan Nasional, kita semua faham bahawa UMNO adalah parti teras. Walaupun terdapat 14 buah parti di dalamnya, UMNO menguasai kesemua jawatan penting dalam Barisan Nasional termasuk jawatan Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Setiausaha Agung, Ketua Pemuda, Ketua Wanita dan Setiausaha Kerja. Manakala presiden-presiden parti komponen lain hanya menjawat jawatan Naib-naib Pengerusi.

UMNO juga bertanding sebanyak 117 kerusi daripada keseluruhan 222 kerusi Parlimen. Kebiasaannya apabila Barisan Nasional memenangi majoriti 2/3, kerusi Parlimen kerajaan yang dipegang oleh wakil rakyat Melayu Islam sahaja sudah melebihi 51% daripada kerusi Parlimen. 

Apabila kabinet dibentuk, kesemua jawatan penting dipegang oleh wakil-wakil UMNO. Ini termasuklah jawatan Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan jawatan-jawatan Menteri dan Timbalan Menteri bagi kementerian-kementerian penting. 

Begitulah dominannya kuasa UMNO yang mewakili umat melayu Islam negara ini dalam Barisan Nasional. Itulah sebabnya UMNO tidak mempunyai masalah dalam menjaga kepentingan-kepentingan strategik negara agar kekal berada di tangan umat Melayu Islam.  Ini termasuklah sistem pendidikan, ketenteraan, polis, kehakiman, bank-bank penting, dana-dana kewangan penting seperti KWSP dan PNB, syarikat-syarikat teras negara, Majlis Agama Islam dan sebagainya. 

Ini jauh berbeza dengan Pakatan Rakyat. PAS, PKR dan DAP bergabung dengan tiga kepala dan tiga ideologi berbeza. Mereka tidak mempunyai sebuah parti teras seperti UMNO dalam Barisan Nasional. Mereka tidak dapat tentukan siapa bakal Perdana Menteri. Mereka juga tidak memberikan gambaran penuh siapakah yang bakal menduduki jawatan-jawatan penting dalam kerajaan.

Apabila tiada parti teras, mereka terpaksa melancarkan muslihat-muslihat di antara satu sama lain. Ini bagi memastikan parti masing-masing menjadi lebih dominan dalam Pakatan Rakyat. Mereka juga menyusupkan proksi-proksi dalam parti-parti rakan mereka. Itulah sebabnya di dalam PAS ada proksi Anwar dan dalam PKR ada proksi PAS dan DAP.  

Sebagai contoh, terdapat tokoh-tokoh tertentu yang memang dikenali sebagai sekutu rapat Anwar kini menjawat jawatan penting dalam PAS serta menjadi wakil Rakyat PAS. Begitu juga terdapat tokoh-tokoh tertentu yang pada suatu masa dahulu dikenali sebagai ‘orang PAS’ telah menjadi ahli PKR dan menjadi wakil rakyat PKR. 

Maka tidak hairanlah jika kepentingan-kepentingan Anwar dijaga rapi oleh proksi-proksinya di kalangan ahli PAS yang kini telah menguasai jawatan-jawatan penting dalam PAS. Manakala proksi-proksi PAS dalam PKR pula semakin lemah. Sebahagian sudah tidak dapat menahan diri lagi setelah mengetahui hakikat diri Anwar yang sebenar. Ada di kalangan mereka yang telah keluar parti dan ada juga yang telah dipecat. Dalam pilihanraya kali ini juga kita dapati tidak ramai proksi PAS yang menjadi calon bagi PKR.

Berbeza pula dengan DAP. Mereka lebih licik. Sekarang ini, mereka tidak lagi menzahirkan diri mereka yang sebenar. Kebanyakan strategi mereka dilancarkan secara halus. Mereka tidak merebut jawatan Perdana Menteri sepertimana PAS dan PKR berebut antara satu sama lain. 

Mereka kini menonjolkan imej mesra Melayu dan Islam. Mereka sudah kurang menunjukkan penentangan terhadap hudud dan negara Islam. Mereka memberikan banyak peruntukan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang. Mereka membenarkan Pakatan Rakyat meletakkan lebih ramai calon Melayu berbanding Barisan Nasional. Mereka sendiri hanya bertanding di 51 kawasan Parlimen!


Sasaran DAP


Bagi orang awam yang baru sehari dua mengenal politik tidak akan dapat membaca muslihat DAP. Ini bukanlah sesuatu yang menghairankan. Berdasarkan pemerhatian, 90% daripada penyokong Pakatan Rakyat hanya mengikuti perkembangan politik negara selepas September 1998 atau lebih lewat dari itu lagi. Itulah sebabnya mereka mudah ditipu dengan pelbagai silap mata pembangkang. 

Sebahagian mereka yang beragama Islam tidak lagi menganggap DAP sebagai ancaman bagi umat Islam. Tiada lagi sikap waspada terhadap DAP. Ini kerana mereka tidak tahu asal-usul DAP. Mereka merasakan DAP tidak kuat kerana mereka hanya bertanding di 51 kawasan Parlimen. 

Namun bagi mereka yang biasa dengan strategi politik, helah dan muslihat mereka dapat dihidu dari jarak beribu batu lagi!

Bagi orang awam, mereka terpengaruh dengan tipu-daya propaganda pembangkang, ‘DAP hanya bertanding di 51 kawasan Parlimen’ dan ‘calon Melayu Pakatan Rakyat lebih ramai berbanding Barisan Nasional’






Namun mereka tidak sedar bahawa hampir kesemua kerusi yang ditandingi oleh DAP adalah di kawasan selamat! Manakala kebanyakan kerusi yang ditandingi oleh calon-calon Melayu yang dikatakan lebih ramai daripada Barisan Nasional ini hanya bertanding di kawasan yang 50-50 atau tidak selamat. 

Inilah silap mata politik!

Sifirnya mudah. Majoriti pengundi Cina di seluruh negara menyokong Pakatan Rakyat. Manakala majoriti pengundi Melayu, India dan lain-lain menyokong Barisan Nasional. Berdasarkan perkiraan, laluan Pakatan Rakyat adalah lebih mudah sekiranya jumlah pengundi Cina di sesuatu kawasan melebihi 36%. 

Oleh demikian, DAP yang hanya bertanding di kawasan majoriti kaum Cina sudah pasti mendapat kelebihan berbanding PKR dan PAS. Begitu juga dengan proksi-proksi DAP dalam PKR yang juga kebanyakannya bertanding di kawasan-kawasan selamat. Sasaran mereka adalah bagi memenangi sekurang-kurangnya 60 kerusi.


Apa yang mereka boleh buat dengan 60 kerusi?


Sebenarnya Pakatan rakyat tidak meletakkan sasaran yang tinggi. Mereka hanya mahu mendapat majoriti mudah, iaitu sekitar 115 ke 120 kerusi. Jika ini berlaku, maka DAP dan proksi mereka akan menguasai sekurang-kurangnya separuh daripada kesemua kerusi yang dipegang oleh kerajaan Pakatan Rakyat. 

Namun ini tidak dapat dilihat secara kasar kerana kerusi yang benar-benar dimiliki DAP mungkin hanya lebih kurang 44 kerusi sahaja. Selebihnya adalah dipegang oleh proksi mereka di dalam PKR. 

Jadi, adakah DAP akan mendapat jawatan Perdana Menteri? Jawapannya TIDAK! 

Mereka bijak dan licik. Mereka memahami sentimen majoriti umat Melayu di negara ini. Itulah sebabnya ketika PKR kehilangan majoriti kerusi di kalangan parti pembangkang disebabkan ramai wakil rakyatnya yang lompat parti, DAP tidak menuntut jawatan Ketua Pembangkang. Mereka sebaliknya bersetuju mengekalkan Anwar sebagai Ketua Pembangkang. Ini bagi mengelakkan daripada mereka terus hilang sokongan di kalangan pengundi Melayu. Malah, dalam banyak acara, kita dapat lihat mereka lebih menonjolkan Anwar berbanding diri mereka sendiri.

Sekiranya Pakatan Rakyat menang, DAP akan memilih Anwar sebagai Perdana Menteri. Ini samalah seperti kerajaan Pakatan Rakyat yang terbentuk di Perak selepas PRU12 lepas. Walaupun Nizar Jamaluddin daripada PAS menjadi Menteri Besar, majoriti kerusi yang dipegang oleh kerajaan negeri pada ketika itu adalah dipegang oleh DAP. Itulah sebabnya majoriti Exco Kerajaan Negeri ketika itu adalah wakil rakyat DAP. Dengan kata lain, walaupun Nizar menjadi Menteri Besar, tangan dan kakinya diikat! Itulah sebabnya beliau digelar MB boneka.

Dalam Barisan Nasional, perkara sebegini juga berlaku. Ketika jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang dipegang oleh Gerakan, majoriti kerusi DUN yang dipegang oleh ADUN Barisan Nasional adalah dari kalangan ADUN UMNO. Itulah sebabnya sekalipun Presiden Gerakan memegang jawatan Ketua Menteri, beliau dikawal oleh ADUN-ADUN UMNO.

Kerajaan seperti inilah yang diharapkan oleh DAP. Dengan cara ini, mereka akan dapat melakukan gerakan-gerakan strategik lain bagi mengukuhkan kedudukan mereka bagi jangka panjang. Ini sudah pasti akan dibantu oleh ‘kawan lama’ mereka di selatan tanah air.


Jangka masa panjang.


Ramai orang tidak sedar bahawa politik bukanlah suatu yang statik. 

Suatu masa dahulu, negara ini hanya dihuni oleh orang-orang Melayu. Itulah sebabnya negara ini suatu masa dahulu dikenali sebagai 'Tanah Melayu'. Namun setelah itu, bangsa-bangsa lain sengaja ‘ditanam’ di negara ini oleh pihak British bagi kepentingan strategik jangka masa panjang mereka. Itulah sebabnya antara syarat kemerdekaan negara yang ditetapkan adalah memberikan kerakyatan kepada 1 juta kaum Cina dan India di negara ini.

Sewaktu negara merdeka, negara yang terbentuk hanyalah terdiri daripada negeri-negeri di Persekutuan Tanah Melayu. Namun setelah itu, kita telah bergabung dengan Singapura, Sabah dan Sarawak bagi membentuk Malaysia. Umat Islam pada ketika itu pernah kehilangan majoriti. Itulah sebabnya Singapura terpaksa disingkirkan.

Di Singapura pula, pada asalnya terdapat banyak perkampungan Melayu. Namun, atas kelicikan Lee Kuan Yew yang mendapat pertolongan penasihat pertahanan dari Israel, mereka telah berjaya menghilangkan kesemua kawasan majoriti Melayu di Singapura. Kadar kesuburan orang Melayu Singapura sentiasa lebih tinggi daripada kaum-kaum lain. Walau bagaimanapun, peratusan komposisi etnik mereka sentiasa menurun dari tahun ke tahun!






Umat Islam di Sabah juga pernah kehilangan majoriti di Sabah. Ini disebabkan oleh gerakan kristianisasi yang kuat sehingga ramai penduduk di pedalaman Sabah dikristiankan. Itulah sebabnya kerajaan Kristian pernah terbentuk di Sabah. Kesannya dapat dilihat sehingga hari ini. Kita dapat lihat banyak gereja dengan papan tanda besar di seluruh negeri Sabah. Namun majoriti umat Islam telah berjaya dikembalikan apabila masyarakat Islam Sulu yang telah lama menetap di Sabah diberikan kerakyatan. 

Kita juga dapat lihat di banyak bandar, pada mulanya hanya diduduki oleh kaum Cina. Namun, setelah flat-flat murah dibina seperti flat DBKL, perumahan rakyat dan sebagainya, ramai orang Melayu tinggal di bandar seterusnya 'dilute' majoriti kaum Cina. 

Kerajaan DAP Pulau Pinang pula berbeza. Sama seperti apa yang dilakukan di Singapura, mereka menghentikan pembinaan perumahan kos rendah. Mereka hanya menumpukan kepada pembinaan perumahan-perumahan mahal yang tidak mampu dibeli oleh kebanyakan orang Melayu. Malah, banyak juga dijual kepada warga Singapura. Mungkinkah suatu masa nanti mereka pula akan diberikan kerakyatan?

Kawasan-kawasan Parlimen dan DUN juga bukanlah sesuatu yang tetap. Pada hari ini kita dapat lihat aktiviti pemindahan pengundi rancak dilakukan. Sebagai contoh, sebelum pembubaran Parlimen, DAP telah memindahkan sekitar 4000 pengundi ke Gelang Patah bagi menjadikan kawasan itu sebagai kawasan boleh menang. Persempadanan semula kawasan Parlimen juga boleh dilakukan sekiranya mendapat sokongan 2/3 wakil rakyat di Parlimen. Kerusi-kerusi di kawasan-kawasan tertentu boleh ditambah. 

Kami tidak mahu menceritakan segala kemungkinan yang bakal berlaku sekiranya DAP berjaya bertapak dalam kerajaan Malaysia. Cukup sekadar kami memberi peringatan kepada seluruh umat Islam agar sentiasa berwaspada. Jangan berasa terlalu selesa. Politik penuh dengan segala kemungkinan. Musuh sentiasa mengintai dan cuba mengambil kesempatan. 

Kami pasti, segalanya tidak akan dilakukan dalam masa terdekat dan terang-terangan. PRU 13 hanyalah permulaan. Mereka perlu menguasai minda rakyat Malaysia terlebih dahulu. Tidak mustahil pada suatu hari nanti, disebabkan ‘kematangan politik’, rakyat sendiri akan menghapuskan institusi Raja-raja Melayu kerana ia dilihat kolot dan bercanggah dengan idea “Liberal Democracy” ala barat yang dikatakan moden. Padahal, institusi ini merupakan insurans penting umat Islam di negara ini. 

Tidak mustahil juga mereka sendiri akan membuka pintu kepada Singapura untuk kembali bergabung dengan Malaysia. Malah, suatu masa nanti, mereka sendiri akan melantik seorang bukan Islam sebagai Perdana Menteri atas dasar ‘keterbukaan minda’.

Pada hari ini sahaja kita telah dapat lihat benih-benihnya. Begitu ramai umat Islam yang terpesona dengan idea-idea barat sebegini, termasuk di kalangan para ilmuan agama. Dalil-dalil ditafsirkan mengikut kehendak idea “Liberal Democracy”. Neraca keadilan, kebebasan, hak dan sebagainya bukan lagi terletak pada al-Quran dan as-Sunnah, tetapi pada idea “Liberal Democracy”. Sekiranya sesuatu itu bertepatan dengan kehendak “Liberal Democracy” maka ia akan dikatakan benar dan adil. Jika sebaliknya, ia dikatakan salah dan zalim.


Rasulullah SAW pernah bersabda: 

“Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, 
sejengkal demi sejengkal, 
sehasta demi sehasta, 
sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun 
kamu akan mengikuti mereka.” 

Sahabat bertanya: 

“Wahai Rasulullah, 
apakah Yahudi dan Nasrani yang engkau maksudkan?” 

Nabi SAW menjawab: 
“Siapa lagi kalau bukan mereka?” 

(Riwayat Muslim)


Mereka tidak sedar bahawa ideologi ini sebenarnya adalah perangkap yang sengaja dipasang untuk mengkucar-kacirkan dunia. Dengan ini, pihak-pihak ini dapat meluaskan kekuasaan mereka melalui penjajahan bentuk baru. Benihnya telah ditanam sejak lama dahulu. Seperti yang kami sebutkan sebelum ini, siapakah yang ‘menanam’ golongan bukan Islam kaum Cina dan India di sini? Dan siapakah yang mewujudkan sempadan wilayah-wilayah umat Islam di nusantara?

Sewaktu berlakunya Peristiwa 13 Mei dahulu, orang Melayu boleh mengamuk. Kedudukan umat Melayu juga selamat kerana mereka menguasai pasukan keselamatan. ‘Orang di selatan’ juga baru sahaja membina pasukan ketenteraan mereka. Namun pada hari ini, mereka juga telah mempunyai kekuatan ketenteraan. Bukan calang-calang, tapi antara yang terkuat di dunia!

Berwaspadalah, jangan tersilap langkah…

No comments:

Post a Comment